Grip op Finance: identiteit, story en website

De consultants van Grip op finance bogen zich over de vragen: 'Waarom doen we nu wat we doen? En waarin onderscheiden we ons van andere partijen'? Onze gesprekken leverden waardevolle input op. En een glashelder verhaal. 

Terwijl wij nog druk bezig waren met de realisatie van de nieuwe website, merkte Robin van Veenhuisen, commercieel directeur van Grip, al het effect van zo'n goede corporate story:

"In gesprekken met potentiële klanten kunnen we kort en bondig aangeven waarom we doen wat we doen. En de reactie? Enthousiasme, interesse, nieuwsgierigheid en veel leuke opdrachten bij nieuwe en bestaande klanten. Opdrachten die goed bij ons passen en waar we veel energie van krijgen.

Het Why traject was leuk, spannend en soms confronterend. Marcelle heeft ons meegenomen op deze reis door ons onder meer persoonlijke brieven te laten schrijven en veel door te vragen. Net zolang tot het helder was wat onze 'Why' is en welke kernwaarden het beste bij ons passen. Vervolgens heeft ze de bijbehorende teksten voor de why, de corporate story en onze kernwaarden uitgewerkt. Scherp, krachtig en passend bij Grip.

De reacties op onze nieuwe website die qua uitstraling helemaal aansluit op wie we zijn, waar we voor gaan en waar we voor staan, zijn heel positief. Niet alleen is het nu makkelijker om bij de juiste klanten aansluiting te vinden met ons verhaal. Ook het vinden van nieuwe medewerkers is een stuk makkelijker geworden. Mensen voelen zich aangetrokken tot onze denk- en werkwijze. Ons Why-traject is, kortom, een waardevolle investering geweest die zich heel snel heeft terugverdiend."

Check hier het resultaat: www.gripopfinance.nl 

De prachtige foto's van Ronald Kiebert (links) en Ruud Tol (onder) zijn gemaakt door Abel Ponger. 

> vorige pagina